4.07.2009

Jackson'a üzülmek

Birkaç gündür en çok yaptığım şey EkşiSözlük’te Michael Jackson’ın ölümüyle ilgili yazılanları okumak, hatta yeri geldiğinde kendi yorumlarımı da yapmak. Bu konuda üç tane giriş yaptım bunları da sizlerle paylaşmak istiyorum.

“932. buraya birçok arkadaş çok güzel şeyler yazmış, hepsine de katılıyorum. tekrar olmasın diye de çok fazla şey yazmak istemiyorum.

ama hala inanamıyorum michael jackson'un öldüğüne. dünyanın gelmiş geçmiş en ünlü, müziğin de en başarılı insanıydı kendisi. seversiniz sevmezsiniz fark etmez, bazı gerçekleri kabul etmek lazım. her türlü rekorun, zirvenin, başarının sahibiydi; pop müziğin kralıydı.

dünyada bulamadığı huzur içinde yatsın...”

“1246. ölümü hala saçma ve anlamsız geliyor, bir efsane nasıl ölebilir hala inanamıyorum...”

Bu yazdıklarımı gayet dürüst ve o anki duygum ne ise o durum içinde yazdım. Zaten çoğu insan da öyle yapmış. Ama bazıları nedense bu ölüme duyulan üzüntüye saçma sapan tepkiler göstermiş. Bu tepkiler yargılamaktan başlayıp ana avrat küfür etmeye kadar gidiyor. En sonunda ben de bu duruma dayanamadım ve şu son girişi yazdım.

“1450. günlerdir en çok yaptığım şey hergün bu siteye girip michael jackson hakkındaki yeni entryleri okumak. çoğunu da çok hoşuma giderek okuyorum aslında, herkes naif bir şekilde anılarını anlatıyor, çocukluğuna dönüyor, elinden geldiğince üzüntüsünü kelimelere döküp paylaşıyor. ancak bazı entryler ise anlaşılmaz derecede agresif ve itici, ki bunların çoğu da sanatçının kendisine karşı değil, ona üzülen insanlara karşı tepkili.

öncelikle "kör ölür badem gözlü olur" durumuyla michael jackson'un durumunun uzaktan yakından alakası yok. bazı gerçekleri kabul etmek lazım; müziğini, dansını, hareketlerini, kişiliğini, kısacası hiçbir şeyini sevmeyebilirsiniz. ama bu, michael jackson'un hem müzik hem dans konusunda bir çığır açtığı, kendi akımını yarattığı, dünya ve çocukların iyiliği için sayısız iş yaptığı ve yeryüzünde var olmuş, gelmiş geçmiş en ünlü ve en sevilen sanatçılardan biri olduğu gerçeğini değiştirmez. dolayısıyla ne yapılan güzel yorumlarda, ne de hissedilen üzüntüde bir 'yanlışlık' veya 'hak etmeme' durumu asla söz konusu olamaz.

ayrıca bu kadar insanın bu kadar üzülmüş olması bile onun ne kadar büyük biri olduğunu kanıtlamaz mı? nedense ona üzülmek bile bazıları tarafından suç olarak algılanıp eleştiriliyor. örneğin ben de michael jackson'un bir numaralı hayranı değildim, ama bu öldüğü zamanki duyduğum derin üzüntüyü ve döktüğüm göz yaşlarını değiştirmez. bu üzüntülerin sahte olduğunu, çıkarcı olduğunu iddia edenler var. benim, veya michael jackson'a üzülen herhangi birinin böyle bir 'sahte üzülme politikası'ndan ne çıkarı olabilir? bundan ne rant sağlayabilir? bir de 'gerçek' hayran olmayanları eleştirenler var. "müziğini yaşarken dinlemeyenler ölünce dinlemeye başladılar, ne hakla üzülürler" gibi bir anlayışları var. siz gerçekten yaşamınızda var olan herşeyin değerinin her an farkında mısınız? her gün bunlar için şükrediyor musunuz? elbette hayır. insanın yapısında var olanların değerini yok olduktan sonra anlama gerçeği var, tuvalete rahat çıkabilmenin bile bir nimet olduğunu kabız olduğumuzda anlıyoruz. dolayısıyla "ben çok dinlerdin sen az dinlerdin, sen üzülme" gibi birşey demeye de kimsenin hakkı yok. unutmayın ki bu karşılaştırmanın sonu da yok, siz çok 'büyük' hayranıysanız, emin olun ki dünya üzerinde sizden daha 'büyük' hayranı olan da vardır. dolayısıyla herkes istediği gibi üzülebilir, yas tutabilir, ağlayabilir.

bence michael jackson'un ölümüne üzülen gerçekten üzülmüştür, üzülmeyen biri olduğunu da sanmıyorum. çünkü onu dünya üzerinde neredeyse tanımayan yok, hatta eminim evrende dünya dışında da hayat varsa onlar bile tanıyordur kendisini. dolayısıyla kimsenin michael jackson'un ölümüne üzülme hakkını kendinde görüp başkalarında hor görme gibi bir lüksü olamaz, çünkü michael jackson senin benim, o ırkın veya bu dinin, o toplumun veya bu ülkenin sanatçısı değil, tüm dünyanın sanatçısı, dolayısıyla da bütün bu gereksiz ve haksız karşılaştırmaların ve yargıların da üstünde ve ötesinde.

elbette burası bir duygu ve düşünce paylaşma platformu. yani bunların hiçbirine katılmayabilirsiniz. ama eleştirisini ana avrat küfür ederek yapanları da gerçekten yadırgıyorum. ben de günlük hayatta çok küfür ederim ama bu platformda küfür etmek hem saygısız, hem anlamsız, hem de itici bir davranış. eğer illa bir şekilde tepki göstermek veya deşarj olmak zorundaysanız bunu başka yerlerde başka şekillerde yapın, michael jackson'ın ölümüne üzülen insanlara gereksiz laflar atarak değil.

çok uzun oldu sanırım, ama sıkıldım manasız ve boş eleştirileri okumaktan, fikrimi paylaşayım dedim.

umarım michael jackson her nerdeyse huzurlu ve mutludur.”


Evet belki biraz tepkiyle yazmış olabilirim ama, anlamsız ve gereksiz yorumlara da toleransım bir yere kadar. Herkesin kendi fikri olabilir ve buna da saygım var, ama bu fikirler yalandan çamur atmalardan veya hakaretten oluşan yazılarla belirtiliyorsa buna da tepkimi göstermeden edemedim.

Bu arada EkşiSözlük’te Michael Jackson hakkında yazılmış gerçekten çok güzel yazılar var. Bir dahaki yazımda da bunlardan bir derleme yapıp, elbette yazarlarına da referans vererek, burada yayınlamayı düşünüyorum. O zamana kadar sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder