8.03.2010

and the 'Worst Cover Ever' goes to...

Bildiğiniz gibi daha önce başkaları tarafından söylenmiş şarkıların yeniden yorumlamasına 'cover' deniyor. Türkiye'de de her sene hatırı sayılır sayıda cover şarkı yapılıyor ve bunlar çoğunlukla da kliplendirilerek piyasaya sürülüyor.

Ben genelde şarkıyı ilk dinlediğim yani orijinal yorumcusundan dinleme taraftarıyımdır ama bu cover'ları sevmediğim ve desteklemediğim anlamına gelmiyor. Mesela bazı cover'lar aslından daha güzel olmasa da şarkıya yeni bir yorum getiriyor (Levent Yüksel - Sultan Süleyman, Hepsi - Üç Kalp). Bazıları ise kötü olmasa bile vasatı aşamıyor (Kargo - Sen Ağlama). Arada sırada birkaç tanesi ise, orijinalini sollayacak, hatta fark atacak kadar güzel olabiliyor (Şebnem Ferah - Ünzile).

Bugün sizlerle paylaşacağım şarkı ise daha önce Leman Sam tarafından güzel bir şekilde yorumlanan 'Anladım ki' şarkısı. Şarkıyı 'Aradım Seni' adlı parçayla çıkış yapan Gökçe seslendiriyor. Klibi aşağıda izleyebilirsiniz:




Genelde çok sert ve negatif yorumlar yapmaktan kaçınmaya çalışıyorum sanat konusunda, ayrıca Dünya Kadınlar Günü'nde bir kadın şarkıcıyı kötülemek istemezdim ama, elimden gelen fazla bir şey de yok. Doğruyu konuşalım, şarkının bu yorumu vasat veya kötü değil, alenen rezalet. Bence bu yorum, şarkının güfteci, besteci ve geçmiş yorumcularına yapılmış bir ayıp. Hatta ve hatta, tüm müzik dinleyicilerine bir hakaret. Kısacacı bu yorumu beğenmeyişimi anlatmaya yetecek çok kelime yok, en azından argo olmayanlar arasında.

Dün Oscar ödülleri verildi, bugün de ben Gökçe'ye bir ödül vermek istiyorum. Çok üzülerek ve içten içe ağlayarak, 'En Kötü Türkçe Cover' ödülünü, büyük bir hüzün içinde (çünkü bu ödül ilk sahibine gerçekten çok yakışıyordu) 'Duman - Herşeyi Yak'tan alıp Gökçe'ye veriyorum. Tebrik ediyor, zaten çok da matah olmayan başarılarının devamını diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder