3.08.2009

Adrenalin

Önceki yazılarımda bu yaz çıkan başarılı şarkılardan bahsetmiştim, bunlardan biri olarak da Akın’ın Adrenalin şarkısını söylemiştim. Bildiğiniz gibi Akın çok uzun yıllardan beri bu işi yapan bir şarkıcı, ilk albümünü 1995 yılında çıkarmıştı (Açık Saçık Kaçık adlı çıkış şarkısıyla), daha sonra da Rebeka ve Kız Milleti şarkılarıyla başarısını devam ettirdi. Bir süre suskunluktan sonra da Adrenalin şarkısıyla 2009’da iyi bir geri dönüş yaptı.

Bu yazıda bahsetmek istediğim konu ise Adrenalin şarkısının klibi. Klibin yönetmenliğini Hakan Yonat yapmış. Kendisi birçok klip ve reklam yönetmiş olan ünlü bir yönetmen, ancak benim onu ilk tanıdığım klip Özlem Tekin’in Biri Var şarkısına çektiği klipti.


Ozlem Tekin - Biri Var

Bu klip 2002 senesinde çekilmişti ve o zamanlar izlediğimde klibin değişik görselleri ve sahnelerine hayran kalmıştım. Klibi tekrar izleyince görüyorum ki hala beğeniyle izlenilebilecek bir klip.

Elbette Hakan Yonat daha sonra birçok klip çekti, bunlardan biri de Yalın’ın Kalamadım şarkısına çektiği klip oldu.


Yalın - Kalamadım ( Official Music Video )

Çok uzatmadan bahsettiğim asıl klibe gelirsek, onu da buradan izleyebilirsiniz:


Akin - Adrenalin (2009) by Aluxton

Bence klip harika olmuş. Evet belki dans eden az giyinik kızlar veya sözlerin arka planda gözükmesi gibi 10 klipten 9’unda kullanılan öğeler var ama klibin akışı, efektler ve özellikle Akın’ın hareketlerinin kesik kesik sahnelenmesi çok güzel olmuş. Vurunca önce dalgalanıp sonra patlayan su dolu siyah balonları da çok beğendim. Kollarını açınca çıkan kanatlar da küçük bir detay ama benim hoşuma gitti. Yalnız az giyinen bayanların değişik renklerdeki tül elbiselerle bale tarzı hareketler yaptığı sahneler ‘Hepsi - Üç Kalp’ klibini çok anımsattı bana, bir özenme var demiyorum ama hatırı sayılır bir benzerlik var sanki. Bir de bahsettiğim kesik hareketlerde bayağı karizmatik gözüken Akın’ın klibin sonlarında göbek atıp kıvırması bence pek hoş durmamış, sanki pek yakışmamış ve iğreti durmuş (ama çok hayati bir konu değil).

Sözün özü, klibi şarkısından güzel olan eserlerden biri Akın - Adrenalin. Burada da yönetmen Hakan Yonat’ı kutlamak lazım, usta işi bir prodüksiyon ortaya çıkarmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder