24.08.2009

Limon Çiçekleri

2009 senesinin Türk müziği için çok verimli geçtiğini düşünüyorum. Bunun en önemli nedenlerinden biri de Mustafa Çeçeli’nin şarkıcı olarak ortaya çıkışıdır. ‘Unutamam’ adlı şarkıyı Enbe Orkestrası’yla seslendirerek başlayan yorumculuk kariyerine Aşkın Nur Yengi’nin ‘Karanfil’ şarkısının başarılı bir yorumuyla devam eden Çeçeli, bu aralar ‘Limon Çiçekleri’ şarkısıyla başarısına kaldığı yerden devam ediyor.


Her ne kadar çevremdeki herkese beğendirmeyi başaramasam da, ben bu şarkıyı çok sevdim. Genelde şarkıların en önemli / can alıcı kısımları nakaratlarıdır. Kaba bir formülasyonla şarkıları A, B ve C diye üç parçaya ayırırsak (C nakarat), bu şarkının asıl etkileyici ve benim beğenimi kazanan kısmı B bölümü. Kısmın sözleri şu şekilde:

Havalansa yine zil çalan eteklerin
Gelip otursa gözlerime gözbebeklerin
Öperken içsem ağzının çiçek balını
Günahını boynuma seni koynuma alsam
Hem zehrim hem şehrim limon çiçeklerim olsan
Ben görmedim böyle alımı çalımı

İddiasız sözleri olan şarkıları çok seviyorum. Çok fazla afili kelimeye, ağır sözlere ihtiyaç duymadan, edebi sanatları daha yalın şekilde yapan şarkılardan biri ‘Limon Çiçekleri’. Müziği bir Arap şarkısından olan eserin Türkçe sözleri ise Sermiyan Midyat'a ait.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder