17.06.2009

Uyuz oluyorum..!

Burada her seferinde şiir incelemesi, şarkı sunumu veya felsefi bir yazı yazmayacağım elbette, bugün de uyuz olduğum şeyleri yazayım dedim. Liste şu şekilde;

- Hava 30 derece olmasına ve bir de bol miktarda nem olmasına rağmen, herhangi bir ortamda açık olan camları “hastayım, üşütürüm, esiyor, cereyan yapıyor” diye kapatanlar:

Yahu kardeşim, zaten göz kırparken bile terleten bir hava var, ne diye saatte 1 milimetre hızla esen hızda bir rüzgar için (hatta rüzgar bile değil, esinti için) cam kapatılır? O cam açık olsa nasıl bir zararı olabilir? Sen psikolojik olarak hasta olmayasın diye biz hepimiz isilik mi olalım? Uyuz oluyorum.

- Yine aynı hava koşullarında, ortamda klima olduğunda “hastayım, üşütürüm, tam sırtımdan / boynumdan vuruyor” diyerek açıksa kapattıranlar, kapalıysa açtırmayanlar:

Güzel kardeşim, o alet varsa bir amaç için, ve işe yaradığı için var. Kimse sana dereceyi 16’ya getir hızı en sona çıkar ve donup öl demiyor ki! İnsan gibi ortalama bir hız ve sıcaklıkta aç, hepimiz rahatlayalım. Ama yok, klima şeytan icadı, hepimizi hasta eder… Uyuz oluyorum.

- Facebook’ta doğumgününü kutlayanlara statüsüne “Herkese teşekkürler! Thanks everyone!” vs tarzı şeyler yazanlar:

Gören de doğum gününüzü yüz binlerce insan kutladı sanacak. Yahu çok mu yorulursunuz iki dakika uğraşıp doğum gününüzü kutlayanlara cevap yazsanız? Sanki ünlü bir sanatçısınız da hayranlarınıza teşekkür ediyorsunuz. Ayrıca o İngilizce kısmı neden ekstra olarak var? Nedir yani yabancı arkadaşlarınız da mı var! Maşallah, nasıl da beynelmilel bir insansınız, hayran kaldım! Uyuz oluyorum.

Ve son olarak, beni en çok uyuz eden, en çok sinirlendiren, hatta “delirttiniz beni ey ehvenişerler” dememe sebep olan durum.

- En ufak bir statü / şöhret / otorite / güç / pozisyon sahibi insanın karşısında bile ezilip büzülen, yalakalık, şakşakçılık yapan, sahte iltifatlarla gözüne girmeye çalışanlar:

Elbette karşınızdaki insana saygı duyabilirsiniz. Ondan korka da bilirsiniz. Hatta tapabilirsiniz bile. Ama o insanın bir şekilde ‘büyük’ olması sizin ‘küçük’ olduğunuz anlamına gelmez ki! Nedir bütün bu gereksiz ezik laf ve davranışların sebebi? Hiç mi karakteriniz, kişiliğiniz yok sizin? Kendinize güveniniz bu kadar mı az? Bir duruşa sahip olmak bu kadar mı zor? Sonuçta karşınızdaki de bir insan, yani siz ne iseniz o da o. Ezilmeyin kardeşim! Uyuz oluyorum.

Baya bir şeye uyuz oluyormuşum, bunu gördüm. Ama olsun, “zehir dışarı akmadan yürek yıkanmıyor” gerçekten. Ben kustum, siz (inşallah) okudunuz, ben rahatladım, siz (inşallah) eğlendiniz. Teşekkür ediyorum.

2 yorum:

  1. Ömürsün valla:) Bende uyuz oluyorum katılıyorum sana, özellikle de 2. ve 3. maddede; az bile söylemişsin. Ama sen boşver sinirlenme, bize şarkılar söyle ;)

    YanıtlaSil
  2. feysbuk konusunda sana statusune tesekkur yazanlar konusunda katiliorm ama..ya hakkaten yabanci arki varsa...hayir turkce biseyler yazinca soruyolar direk bu ne die...o aci dan...dil bi aractir amac deil unutma....

    YanıtlaSil